Garantie

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van je product. Dit betekent dat het product de eigenschappen moet hebben die nodig zijn voor normaal gebruik, of met andere woorden, het product moet doen wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Een product mag bij normaal gebruik tijdens de verwachte levensduur geen gebreken vertonen. Als een product niet aan deze verwachtingen voldoet, heb je recht op garantie en kun je contact met ons opnemen voor een oplossing. De garantie geldt voor productfouten of fabrieksfouten, niet voor gebruikersfouten of schade veroorzaakt door jezelf.

OBDLink garandeert de kwaliteit van de producten die je bij ons bestelt. Daarom krijg je standaard 2 jaar garantie, zoals beschreven in de Europese Richtlijn. Daarnaast zorgen we voor een snelle garantieafhandeling. Onze garantie is niet van toepassing op een defect dat is veroorzaakt door slijtage, verkeerd, of intensief gebruik.

  • Wat moet ik doen als mijn product bij levering beschadigd is?
  • Hoe stuur ik een product terug voor garantie bij OBDLink?
  • Hoe verloopt het reparatieproces bij OBDLink?
  • Is reparatie bij OBDLink altijd gratis?
  • Wat als mijn product buiten de garantieperiode defect is?

Wat moet ik doen als mijn product bij levering beschadigd is?

De producten van OBDLink worden voor verzending gecontroleerd en zorgvuldig verpakt. Desondanks kan het voorkomen dat je een product beschadigd ontvangt. Als dit gebeurt, dien je dit binnen vijf werkdagen bij ons te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@obdlink.nl en wij zorgen voor een passende oplossing.

Hoe stuur ik een product terug voor garantie bij OBDLink?

Voordat je een product voor garantie naar ons terugstuurt, meld dit dan bij ons via e-mail op info@obdlink.nl. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat het product bij binnenkomst direct bij de juiste afdeling terechtkomt.

Bij het melden van je garantieclaim ontvang je ook instructies voor het terugsturen van het product. Zorg ervoor dat het product goed verpakt is en dat er een duidelijke probleemomschrijving, het bestelnummer en je naam bijgevoegd zijn.

Hoe verloopt het reparatieproces bij OBDLink?

Bij ontvangst van je garantieclaim beoordelen we het apparaat en proberen we je probleemomschrijving te repliceren. Veel problemen kunnen vaak worden opgelost door de apparatuur van nieuwe software te voorzien. Als dit niet helpt, zullen we beoordelen of we het apparaat direct vervangen, of dat we het product naar de betreffende fabrikant of importeur sturen voor reparatie/vervanging. We houden je gedurende dit proces op de hoogte van de te nemen stappen.

Als het product niet meer binnen de garantieperiode of garantievoorwaarden valt, nemen we contact met je op over de mogelijke reparatiekosten.

Is reparatie bij OBDLink altijd gratis?

Als het product binnen de garantieperiode defect raakt en het gaat om een fabricagefout, dan is de reparatie kosteloos.

Als het defect echter door eigen schuld is ontstaan, zijn er kosten verbonden aan de reparatie. Het is niet mogelijk om vooraf te bepalen hoe hoog deze kosten zullen zijn. Na ontvangst van het product onderzoeken we het en maken we een prijsopgave.

Wat als mijn product buiten de garantieperiode defect is?

Als het product defect raakt na de garantieperiode, kun je contact met ons opnemen. We zullen dan per geval bekijken wat er mogelijk is.