Verzending
In tegenstelling tot veel andere leveranciers, verzenden wij alles vanuit onze eigen voorraad bij OBDLink. Dit zorgt ervoor dat jouw bestelling altijd zorgvuldig is verpakt en snel bij je aankomt. Soms moeten we een update uitvoeren of activering bij de fabrikant doen voor bepaalde producten voordat we ze kunnen verzenden. Dit kan betekenen dat we deze producten niet altijd op dezelfde dag kunnen verzenden. Deze producten zijn dan ook gemarkeerd als niet voor levering op de volgende werkdag.
Hieronder vind je alle informatie met betrekking tot de verzending. Mocht er iets misgaan met de levering, dan nemen wij alle zorgen uit handen.
Let op, tijdens de feestdagen hebben wij op de dag voor kerst en op oudejaarsdag een aangepast verzendschema. Dit geldt niet voor pakketten op andere dagen.
- Op 24 december (indien een werkdag) worden pakketten die voor 12:00 uur besteld zijn nog dezelfde dag verzonden. Alles na 12:00 uur zal de volgende werkdag worden verzonden.
- Op 31 december (indien een werkdag) worden pakketten die voor 12:00 uur besteld zijn nog dezelfde dag verzonden. Alles na 12:00 uur zal de volgende werkdag worden verzonden
Alles over verzending:
- Welke verzendmethoden gebruikt OBDLink?
- Hoe werkt de verzending bij OBDLink?
- Kan ik een bestelling ophalen?
- Krijg ik een track en trace nummer?
- Zijn de zendingen verzekerd?
- Wat als mijn pakket kwijt is?
- Wat als ik een verkeerd adres heb opgegeven?
- Hoe snel is de verzending?
- Wat zijn de kosten van de verzending?
Welke verzendmethoden gebruikt OBDLink?
Bij OBDLink hebben we contracten met verschillende vervoerders. Afhankelijk van je adres en de grootte van de zending, kiest ons systeem altijd de snelste vervoerder naar het door jou opgegeven adres en land. De belangrijkste vervoerders zijn:
- GLS
- DPD
- UPS
- Fedex
- Colis Prive
Hoe werkt de verzending bij OBDLink?
Het product dat je hebt besteld wordt na ontvangst van de betaling verstuurd met de service van een van de bovengenoemde vervoerders, afhankelijk van jouw locatie.
We verpakken jouw bestelling in een stevige verzenddoos. Deze dozen passen meestal niet door de brievenbus, dus er moet iemand aanwezig zijn om je bestelling in ontvangst te nemen. De stevige doos zorgt ervoor dat je product goed beschermd blijft tijdens het transport naar jouw adres. Op deze manier kunnen wij de kwaliteit van onze producten garanderen.
Kan ik een bestelling ophalen bij OBDLink?
Het is niet mogelijk om een bestelling bij ons op te halen. OBDLink is een online winkel en we hebben geen fysieke winkellocatie, dus ophalen is niet mogelijk. Het product kan alleen via onze online winkel worden besteld. Omdat ophalen bij ons geen optie is, bieden we altijd gratis verzending aan binnen Nederland en België. Daarnaast heb je een retourtermijn van 14 dagen na ontvangst van je product. Dit betekent dat je het apparaat binnen deze 14 dagen kunt retourneren als het niet naar wens is.
Krijg ik een track en trace nummer van de verzending?
Je ontvangt per e-mail een Track & Trace-nummer waarmee je op de website van de pakketdienst kunt bekijken waar je pakket zich bevindt.
Zijn zendingen verzekerd?
Ja, al onze pakketten worden verzekerd verzonden met een track en trace code. Onze vervoerders zijn verantwoordelijk voor een goede levering aan het door jou opgegeven adres. We hebben hierover duidelijke afspraken gemaakt om je volledig te ontzorgen.
Wat als mijn pakket kwijt is?
Als je pakket kwijt is, neem dan contact met ons op. We zullen dan onderzoek instellen bij onze vervoerder. Als het pakket niet wordt teruggevonden, sturen we je een nieuwe zending en claimen we de zoekgeraakte zending bij onze verzekering.
Wanneer we een onderzoek instellen bij de vervoerder, duurt dit normaal gesproken 5 werkdagen. Mocht het zo zijn dat we een nieuwe zending naar je toesturen en de zoekgeraakte zending alsnog bij je aankomt, dan moet je dit bij ons melden. Je ontvangt dan van ons een retourlabel zodat we de dubbele zending kunnen terugkrijgen.
Wat als ik een verkeerd adres opgegeven heb?
Je bent zelf verantwoordelijk voor de ingevoerde gegevens, maar er kan altijd iets misgaan. We zullen dan ook ons best doen om je te helpen.
Als je een verkeerd adres hebt opgegeven, of als een deel van het ingevoerde adres onjuist is, neem dan direct contact met ons op via het contactformulier of via [email protected]. We nemen dan direct contact op met de vervoerder om het adres te wijzigen.
Let op, het is niet altijd mogelijk om het adres te wijzigen als de bezorger bijvoorbeeld al onderweg is.
Hoe snel is de verzending?
We versturen het bestelde product zo snel mogelijk na bestelling en betaling. Onze verzenddagen zijn van maandag t/m vrijdag tot 17:00 uur. Leveringsdagen zijn van maandag t/m vrijdag; onze vervoerders leveren niet in het weekend.Wat kost de verzending?
Alle aankopen binnen Nederland en België worden gratis bij je thuisbezorgd. Voor andere landen rekenen we wel verzendkosten. Deze verschillen per land.