Retouren

Bij aanschaf van een OBD-kabel of -uitlezer bij OBDLink, heb je het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst te retourneren, zonder opgave van redenen. Na het melden van je retour per e-mail, heb je nog eens 14 dagen om je product terug te sturen. Het volledige aankoopbedrag wordt teruggestort, mits alles in orde is. De kosten voor het retourneren van het product vanuit je woning naar de webwinkel zijn voor jouw rekening.

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je mag het product alleen uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Als je besluit het artikel te retourneren, moet het product met alle meegeleverde accessoires en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking naar OBDLink worden teruggestuurd.

  • Wat zijn de retourvoorwaarden bij OBDLink?
  • Hoe moet ik mijn retour naar OBDLink sturen?
  • Wat moet ik doen als een artikel van OBDLink beschadigd of defect is?
  • Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling van OBDLink?
  • Hoe ontvang ik mijn terugbetaling van OBDLink?

Wat zijn de retourvoorwaarden bij OBDLink?

  • Alle oorspronkelijke verpakkingsmaterialen moeten worden meegeleverd.
  • Alle kabels, handleidingen etc. moeten aanwezig zijn zoals geleverd.
  • Alles dient in het plastic verpakt te zijn zoals geleverd.
  • Het product moet voorzien zijn van (een kopie van) de aankoopfactuur.
  • Het product mag absoluut geen gebruikers sporen bevatten.
  • Het product moet bij de retourzending degelijk verpakt zijn in een stevige omdoos.

Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via info@obdlink.nl of ons contactformulier. We zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Je kunt hier ons modelformulier voor het herroepingsrecht downloaden (PDF-formaat).

Hoe moet ik mijn retour naar OBDLink sturen?

Stuur je artikelen altijd retour via het postkantoor met aangetekende verzending. Zo ontvang je een verzendbewijs en is het mogelijk om de retourzending na te gaan. OBDLink is niet verantwoordelijk als het pakket verloren gaat. Bewaar het verzendbewijs dus zorgvuldig.

Let op, DPD levert niet op ons adres, maar er is geen probleem met andere vervoerders. Als je je pakket toch met DPD wilt versturen, stuur het dan naar een pakketpunt en geef dit per e-mail aan ons door met een zendingsnummer en datum. Wij zorgen dan voor de afhaling bij de DPD pakketshop.

Wat moet ik doen als een artikel van OBDLink beschadigd of defect is?

Als je een beschadigd artikel hebt ontvangen of een (onder)deel is defect, neem dan ook contact op met een medewerker van OBDLink. Dit kan tot 5 dagen na ontvangst van je aankoop.

Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling van OBDLink?

Zodra het pakket bij ons binnen is, behandelen we je retour zo snel mogelijk. Dit duurt meestal 1-2 werkdagen. Als alles in orde is, crediteren we de bestelling en doen we direct de terugbetaling. De verwerking van de terugbetaling verschilt per bank of betaalmethode. Dit kan variƫren van direct tot maximaal 3 werkdagen.

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling van OBDLink?

Als een retour is behandeld en goedgekeurd, betalen we je terug op dezelfde manier als hoe de bestelling aan ons is betaald.

Bij keuze voor betaling achteraf met Klarna wordt de factuur aangepast en wordt er namens Klarna terugbetaald als de factuur al is voldaan. Als de factuur van Klarna nog niet is voldaan, wordt de factuur aangepast en wordt er een nieuwe factuur per e-mail verstuurd.